82 / 100

LEASING

Jesteśmy na rynku usług finansowych od 1999 roku
zadzwoń 695387448
LEASING

LEASING

Co to jest leasing?

W największym skrócie jest to forma finansowania, w której leasingodawca (finansujący) kupuje wybrany przez ciebie środek trwały i oddaje go tobie w użytkowanie. Na koniec umowy możesz, ale nie musisz stać się właścicielem tego środka trwałego.

Oczywiście różne są odmiany leasingu, np.:

Operacyjny – najczęściej spotykany, zwłaszcza przy finansowaniu pojazdów
Finansowy – pod względem podatkowym taki sam jak kredyt bankowy
Leasing z niskim lub wysokim wykupem – odmianą tego drugiego jest wynajem długoterminowy

Co można wziąć w leasing?

Jak widzisz, najczęściej brane w leasing są: samochody osobowe i dostawcze (tzw. auto leasing), pojazdy ciężarowe, maszyny i urządzenia.

Mogą to być przedmioty nowe oraz używane o ile nie są zbyt stare – zazwyczaj 5 – 6 letnie, ale są wyjątki od tej ogólnej zasady.

W przypadku chęci leasingu używanego przedmiotu dobrze jest, żeby dostawca (np.: dealer, komis) był w stanie sprzedać go na podstawie faktury z 23% VAT. Nie da się wziąć w leasing, np.: używanej osobówki sprzedawanej przez osobę prywatną na podstawie umowy kupna-sprzedaży. Takie auto trzeba „przepuścić” przez komis, który wystawi fakturę VAT-marża (bez vatu), ale wówczas ogranicza to możliwość finansowania do leasingu finansowego lub pożyczki leasingowej, natomiast praktycznie wyklucza najpopularniejszy leasing operacyjny.

Kto może dostać leasing?

To zależy co chcesz sfinansować… Jeśli samochód osobowy lub dostawczy, to w zasadzie wystarczy, że masz zarejestrowaną działalność – choćby jeden dzień. I to w zasadzie tyle…

W przypadku maszyn i urządzeń oraz droższych środków transportu zazwyczaj musisz wykazać odpowiednią zdolność leasingową, czyli powinieneś prowadzić działalność chociaż te 6-12 miesięcy i mieć jakieś obroty.

Jednak nawet w przypadku brakującej zdolności możesz sięgnąć po dodatkowe zabezpieczenia, np.: poręcznie zaprzyjaźnionej firmy lub osoby prywatnej, ewentualnie zabezpieczenie na posiadanym majątku.

Jakie są koszty na start?

Do kosztów początkowych należą:

  1. Czynsz inicjalny, czyli wpłata początkowa, która może wynosić od 0% do 45%, jednak najczęściej korzystający decydują się na wariant od 10% do 20% wartości finansowanego środka.
  2. Ubezpieczenie
    • w przypadku pojazdów pakiet AC i OC płatny za pierwszy rok – niektóre firmy leasingowe umożliwiają doliczenie kosztu ubezpieczenia do rat miesięcznych, ale nie zawsze jest to korzystne rozwiązanie (ubezpieczenie staje się wtedy droższe o 23% VAT)
    • w przypadku maszyn i urządzeń ubezpieczenie może być płatne za cały okres finansowania z góry, ale bardzo często jest doliczone do rat miesięcznych
  3. Rejestracja – dotyczy pojazdów, które muszą być zarejestrowane w wydziale komunikacji. Czynności tej dokonuje leasingodawca, ale kosztem (z doliczoną opłatą manipulacyjną) obciąża korzystającego.

To najczęściej wszystkie koszty początkowe, które musi ponieść korzystający. Jednak czasem może pojawić się konieczność zapłacenia za wycenę rzeczoznawcy – dotyczy to sytuacji, kiedy chcesz sfinansować nietypowy używany pojazd lub urządzenie.

Ubezpieczenie jest obowiązkowe

Każdy przedmiot leasingu musi być ubezpieczony w pełnym zakresie na koszt leasingobiorcy. W przypadku samochodów konieczne jest Auto Casco, a w przypadku maszyn i urządzeń ubezpieczenie majątkowe od kradzieży i wszelkich zniszczeń.

Korzyści podatkowe

Oszczędności podatkowe są jedną z podstawowych zalet leasingu. W koszty uzyskania przychodu możesz wliczyć zarówno opłatę wstępną, jak i miesięczne raty – mowa tu o leasingu operacyjnym. W przypadku leasingu finansowego kosztem są odsetki, ale możesz dodatkowo amortyzować finansowany środek trwały.

Wyobraź sobie, że kupujesz nowy samochód osobowy za gotówkę – musiałbyś amortyzować go aż przez 5 lat. Natomiast w leasingu możesz „wrzucić” go w koszty nawet w 2 lata. Co więcej możesz od razu zaliczyć w koszty opłatę wstępną w całości.

LEASING

Jak wygląda ubieganie się o leasing? Ile to trwa?

Decyzja o przyznaniu leasingu często wydawana jest w ciągu kilku godzin od złożenia wniosku, a formalności zajmują nie więcej niż 2-3 dni. Oczywiście trochę dłużej mogą zająć formalności przy bardziej skomplikowanych transakcjach, np.: finansowania drogich urządzeń itp.

Do rozpatrzenia wniosku w procedurze uproszczonej zazwyczaj wystarczy:

Dowód osobisty
Wypełniony wniosek
A przy procedurze standardowej dodatkowo dokumenty finansowe, np.:

KPiR, PIT, CIT i inne

Leasing – jak to działa?

Na czym polega leasing, ile kosztuje, co oprócz auta można w leasing wziąć i jakie są w ogóle jego rodzaje? Czy leasing wpływa na zdolność kredytową i czy z oferty może skorzystać jedynie przedsiębiorca? Dzisiaj postaram się odpowiedzieć na wszystkie pytania dotyczące tego produktu.

Leasing – na czym polega leasing  samochodu?

Leasing łączy w sobie elementy kredytu i dzierżawy. Jako leasingobiorca korzystasz z samochodu na warunkach ściśle określonych w umowie. Przedmiot leasingu w czasie trwania umowy nie staje się Twoją własnością — jest Ci jedynie udostępniony na określony czas. Po zakończeniu <leasing,podmiot-i-przedmiot-umowy-leasingu,umowy leasingu możesz oczywiście wykupić leasingowane auto, a kwota wykupu będzie dużo niższa, niż jego wartość rynkowa.

LEASING

Leasing operacyjny i leasing finansowy – jak wziąć auto w leasing?

Jeśli chcesz wziąć auto w leasing, najpierw musisz wiedzieć, czym i jak bardzo różni się od siebie leasing operacyjny i finansowy. Dzięki temu wybierzesz najlepsze rozwiązanie dla swojego biznesu.

Z leasingu często korzystają przedsiębiorcy, którzy dopiero rozpoczynają działalność. Nic dziwnego — próbują zminimalizować wydatki, których na początku prowadzenia działalności jest naprawdę sporo, a samochód stanowi ich lwią część. W leasingu operacyjnym podatek VAT nalicza się stopniowo, z uwzględnieniem każdej raty. Przy leasingu finansowym całość podatku zapłacisz wraz z pierwszą ratą leasingową, a do kosztów uzyskania przychodu wrzucisz jedynie odsetki od rat, a nie całą ratę.

Leasing operacyjny umożliwi Ci wrzucenie w koszty uzyskania przychodu niemal wszystkich wydatków powiązanych z przedmiotem leasingu.

W przypadku leasingu na samochód będzie to, prócz raty leasingowej, opłata początkowa (czyli czynsz inicjalny), wydatki na paliwo, przegląd samochodu albo zakup jego wyposażenia. Odpisu amortyzacyjnego dokonasz jednak wyłącznie wtedy, kiedy posiadasz leasing finansowy, w którym od samego początku jesteś posiadaczem leasingowanego samochodu. W leasingu operacyjnym to leasingodawca, jako właściciel pojazdu, zapisuje samochód jako środek trwały w swojej ewidencji.

Umowa leasingowa w leasingu operacyjnym zawierana jest na minimum 40% czasu amortyzacji środka trwałego. W przypadku leasingu finansowego, będzie to umowa na czas określony, ale bez minimalnego okresu jej trwania. To, na jak długo podpiszesz taką umowę z leasingodawcą, zależy wyłącznie od Twoich potrzeb.

LEASING

Leasing finansowy – dla kogo?

Już wiesz, że leasing operacyjny będzie korzystniejszy dla większości przedsiębiorców. Kto zatem powinien wybrać wariant finansowy? Na pewno każdy, kto:

  • chce być właścicielem przedmiotu leasingu od początku trwania umowy,
  • chce odliczyć całość podatku VAT od razu,
  • oczekuje krótszego, niż 40% okresu amortyzacji czasu trwania umowy,
  • wybiera przedmiot leasingu z innym, niż 23 % VAT (np. leasing na  rel=”noopener”>samochód używany, kupiony na fakturę VAT),
  • nie ma możliwości zawarcia umowy leasingu operacyjnego z powodu niskiej stawki amortyzacji i wysokiego wykupu.

Leasing zwrotny – co to jest?

Kiedy decydujesz się na leasing zwrotny, zmieniasz prawo własności w prawo do użytkowania majątku. Leasing zwrotny na pewno przyczynia się do poprawy płynności finansowej przedsiębiorstwa. Dlaczego? Ponieważ w tym przypadku firma leasingowa odkupuje środek trwały, który jest już własnością przedsiębiorstwa. Ten w dalszym ciągu pozostaje jednak w posiadaniu firmy, która z niego korzysta i opłaca raty leasingowe.

Leasing zwrotny, polegający na sprzedaży środka trwałego, może wiązać się ze znacznym obciążeniem podatkowym i koniecznością opłacenia podatku VAT od sprzedaży. Po upływie trwania umowy przedmiot leasingu może zostać odkupiony przez leasingobiorcę.

Leasing dla nowych firm

Młode firmy mogą otrzymać leasing już od pierwszego dnia prowadzenia działalności, ale może się to wiązać z podwyższoną opłatą wstępną. Jeśli jesteś młodym przedsiębiorcą, wybierz leasing dla nowych firm. W uproszczonej procedurze do zawarcia umowy będą Ci potrzebne dokumenty rejestrowe : NIP, REGON i KRS, wniosek leasingowy i dowód osobisty. Jeżeli decydujesz się na leasing na samochód używany, konieczna będzie wycena rzeczoznawcy.

Auto w leasing – plusy

Jak każdy rodzaj finansowania, leasing posiada zarówno wady, jak i zalety. Największym plusem leasingu jest to, że czas trwania umowy określają przepisy podatkowe.

Z leasingu skorzystasz wtedy, kiedy Twoja firma rzeczywiście potrzebuje konkretnego samochodu, a na opłacalność leasingu bezpośrednio wpływa wartość przedmiotu leasingowanego. Im niższa będzie wartość przedmiotu leasingu, tym wyższe koszty związane z obsługą umowy poniesiesz. Minusem leasingu będzie to, że leasingowany pojazd do czasu zakończenia trwania umowy leasingu pozostanie własnością filmy leasingowej.

Plusem tego rodzaju finansowania jest możliwość obniżenia podatku, poprzez zaliczenie raty leasingowej do kosztu uzyskania przychodu. Leasing nie wpływa na zmniejszenie zdolność kredytowej przedsiębiorstwa, a formalności i zabezpieczenia związane z uzyskaniem leasingu są znacznie mniej skomplikowane niż przy zaciągnięciu kredytu.

Plusy leasingu:

możliwość obniżenia podatku,
możliwość ustalenia wysokości rat,
nie wpływa na zmniejszenie zdolności finansowej,
uproszczone procedury udzielania leasingu,
brak skomplikowanych zabezpieczeń.

„Znajomy sprzedawał samochód. Wiedziałem, że to sprawdzony, dobrze utrzymany samochód.

Poszedłem do swojego banku, z którego korzystam od lat, a tam mój doradca przedstawił mi ofertę. Wracając do domu wstąpiłem do placówki Centrum Finansowe Supraxconsulting. Kiedy usłyszałem szczegóły oferty, nie mogłem w nie uwierzyć. Oszczędzałem prawie dwieście złotych na każdej racie. Zdecydowałem się w jednej chwili. Niewiarygodne. „

Tomasz 

 

Kilka miesięcy temu w mojej rodzinie zaczęły się problemy z terminowym płaceniem rat.
Razem z mężem zaczęliśmy się w tym wszystkim gubić, pojawiły się wezwania do zapłaty i związane z nimi dodatkowe koszty. Przeczytałam w internecie o firmie Supraxconsulting. Zadzwoniłam, umówiłam się na rozmowę. Okazało się, że pan w biurze znalazł fajne dla nas rozwiązanie, załatwił za mnie wszystkie formalności i teraz oszczędzam ponad trzysta złotych miesięcznie. Polecam każdemu firmę Supraxconsulting z Elbląga.

Bożena

 

Jeżeli  temat jest dla Ciebie interesujący i chcesz dowiedzieć się, czy Ty możesz w swojej sytuacji skorzystać z takiego rozwiązania to skontaktuj się ze mną   

tel 695 387 448

SUPRAXCONSULTING SPŁACAMY DŁUGI
SUPRAXCONSULTING SPŁACAMY DŁUGI
KREDYTY, POŻYCZKI PRYWATNE,
supraxconsulting elbląg www.supraxconsulting.pl
KREDYTY, POŻYCZKI PRYWATNE, RESTRUKTURYZACJA POMOC ODDŁUŻANIE
KREDYTY, POŻYCZKI PRYWATNE,
supraxconsulting elbląg www.supraxconsulting.pl
KREDYTY, POŻYCZKI PRYWATNE,
KREDYTY, POŻYCZKI PRYWATNE, RESTRUKTURYZACJA POMOC ODDŁUŻANIE
supraxconsulting elbląg www.supraxconsulting.pl
KREDYTY, POŻYCZKI PRYWATNE,
TU MOŻESZ POBRAĆ RAPORT BIK

Dlaczego warto pobrać RAPORT BIK

dowiesz się, co banki wiedzą o Tobie i lepiej przygotujesz się do wzięcia kredytu

ocenisz swoje szanse na kredyt

upewnisz się, że nikt nie wziął kredytu na Twoje dane

POBIERZ RAPORT
TU MOŻESZ URUCHOMIĆ ALERT BIK

Dlaczego warto uruchomić ALERT BIK

ZAWSZE BĘDZIESZ BEZPIECZNY NIKT NIE WEŹMIE KREDYTU NA TWOJE DANE możesz wyprzedzić oszusta od razu dowiesz się o próbie wyłudzenia alerty działają 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu

URUCHOM ALERT